Eind november is de publiekscampagne hybride warmtepompen gestart via verbeterjehuis.nl. De campagne die door het Ministerie van EZK is ontwikkeld, informeert de consument over de werking, mogelijkheden en subsidiemogelijkheden van de hybride warmtepomp.  In deze eerste fase van de campagne wordt de consument (en de installateur) geïnformeerd. Op de  speciale campagnepagina zijn o.a. video’s te bekijken waarin wordt uitgelegd wat het verschil is tussen een hybride en volledig elektrische warmtepomp, hoeveel geluid deze maakt en wat deze je oplevert.

Deze eerste fase van de campagne is voornamelijk online door middel van Search Engine Advertising en content-samenwerkingen en heeft als doel om zoveel mogelijk mensen aan te zetten tot het nemen van een eerste of volgende stap naar een duurzame woning.

Installateurs worden via Techniek Nederland ondersteund met de Routewijzer warmtepompen en ontvangen in december via het ledenmagazine extra informatie over hybride warmtepompen en ondersteuning voor klantgesprekken.

Voor de lancering van de campagne hebben Minister Hugo de Jonge en Rob Jetten een persoonlijke boodschap ingesproken. Deze is te zien op de LinkedIn-pagina van Rob Jetten.

Deze campagne komt voort uit het Actieplan hybride warmtepompen dat tot stand is gekomen door de samenwerking van Techniek Nederland, Vereniging Warmtepompen, Netbeheer Nederland, Natuur&Milieu, EZK, BZK, RVO en de Nederlandse Verwarmingsindustrie.